Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 26. března 2020

Koronavirus - den 26.

Dnešní den bych mohl nazvat "Challenge [Výzva] za pytlíky do vysavače", protože najít dneska prodejnu, kde se tento produkt dá koupit, to zřejmě ani nejde.  Navíc mám doma starší vysavač, takže pokus o hledání na eshopech, ať už podle čísla pytlíku, nebo čísla vysavače pochopitelně nedopadl.

Ale mám... zítra vyzvednu na výdejním místě...

Jinak se nám v práci objevily oficiálně ochranné pomůcku pro tzv. první zónu, tedy lidi, kteří se stýkají s veřejností. Kolikátý že to máme den?!? Pro mě a mého kolegu tím pádem pochopitelně ani šňůrka do roušky. Když už nic jiného, tak se mi podařilo sehnat kus nanovláknové netkané látky a byla mi nastřihána na proužky, takže pro nějaké krizové situace mám vložku do mých látkových roušek.

Jinak asi nejdůležitější informace dneška je zřejmě titulek "Nouzový stav neskončí uprostřed Velikonoc, nejspíš dojde k jeho prodloužení - uvedl Prymula", který svítí na webu ČT24

Dneska sem žádné zprávy nedám, rozumné v podstatě nejsou, a lidi, co páchají přestupky a zločiny, sem dávat nebudu, protože by to bylo jen u nich. Navíc jsem si dával od zpráv s koronavirusem distanc, takže jsem jen přelétl titulky, v podstatě abych věděl, co je nově zakázané. Přesto mi něco utkvělo:

Británie - Perex článku na Idnesu:
Šestatřicetiletá Britka zemřela den poté, co k ní rodina kvůli podezření na koronavirus přivolala záchranáře. Podle nich totiž žena nebyla prioritní případ a neměla nárok na hospitalizaci. Britský zdravotnický systém v posledních dnech čelí kritice, že situaci nezvládá. Podle vědců se mohla koronavirem od ledna nakazit už polovina Britů...
Švédsko: Šílený experiment? Švédové jsou v klidu, školy a bary nadále fungují

Nějaká naděje pro Česko je:
Jinak se prý dneska politici chlubili, že nám COVID-19 reaguje stejně jako v Německu, respektive že testy odhalují relativně stejné procento nakažených
Když člověk ví, kam jít a má i šikovné kamarády, tak sežene celosvětová data o potvrzených nákazách a o úmrtích, mám je hezky předzpracované, takže jde krásně vše vyzobnout (do 25.3.2020) a zhodnotit pravdivost tvrzení.

Bohužel online nástroje Google občas provedou něco nedobrého, takže dodám, že modrá čára je Německo a červená Česko.


Ta samá data, už s přesnějším nadpisem, ale tentokrát zobrazená jinak, a hle, ono se ukazuje něco jiného, naše křivka nemá tu strmost. Což podle mě znamená, že naše opatření v Nouzovém stavu alespoň trochu fungují.

Jinak s číslama si jde hrát i jinak. Matematická operace, které se říká extrapolace, mi se včerejšími daty ukazovala, že by se mohlo nemocí nakazit až 600tis. našich občanů, a ejhle, toto číslo z úst našich politiků taky zaznívalo.  Kamarád se smál a řekl: "Jojo, je vidět, že politici umějí trojčlenku" :-)

A ještě čísla - 1497 zaznamenáno včera mnou, stouplo na 1793, dnešek  skončil na 1925 potvrzených nakažených