Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 13. března 2011

Tři věci, které mě o víkend nepotěšily

Sobota a neděle o tomto víkendu mě nepěkně překvapují - extremisté chodí po Novém Bydžově, zemětřesení v Japonsku, kde to navíc ošklivě poškodilo jadernou elektrárnu (elektrárny) a páteční komando vojenské policie se samopaly hledající papír v kancelářích České televize.

Pojďme popořádku a začněme jedinou věcí, kterou jsem já jakožto občan očekával a byl o ní předem informován - extremisté v Nové Bydžově
Každopádně na obou zmiňovaných serverech najdete maximálně 4 články na dané téma hovořící o sobotním pochodu... Asi nejvíce se podle zpráv dělo až po pochodu, ale už těžko říci, kdo to doopravdy vyprovokoval a čím.

Na to vše mohu odpovědět jen stařičkou "reklamou" s názvem Podporuj svého nácka



Policie v ČT
Když se vrátím do pátku, příchod dvanácti(?) členů vojenské policie pro jeden papír do kanceláře reportéra ČT a být přitom ozbrojený samopaly mi nepřijde býti adekvátním. Navíc

  1. Proč vojenská policie z místa odnesla diáře, vizitky(!!) a další materiál včetně techniky, když si šli jen pro ten papír? [CT24.cz]
  2. Na pár místech jsem četl a slyšel vyjádření, že papír je odtajněn v prosinci 2010, v únoru 2011 proběhla reportáž a najednou se říká, že tato verze odtajněná není a v teprve březnu si pro něj dojdou? [IDNES: Vondra: Česká televize ukázala utajený dokument a to je třeba vyšetřit]
  3. Proč vojenská policie vnikla už ve čtvrtek do ČT a pečetila kancelář bez soudního příkazu, jen údajně na rozkaz? To jde udělat v civilním objektu?
  4. Proč v pátek šlo dovnitř komando? Co říci na hlášku mluvčího VP, který to zdůvodnil tím, že "Českou televizi hlídá agentura s pejskem"? To je na můj vkus velmi silné kafe
  5. Ministr obrany Vondra se tvářil, že zásah (oba zásahy) byl v pořádku a pak otočil [IDNES: Vondra postavil kvůli razii v ČT šéfa Vojenské policie mimo službu]
  6. Jak se to bije s právem novinářů skrývat zdroj, od kterého dokument získal a hlavně i právo odvysílat záznamy z tajného dokumentu pokud obsahuje určitý typ informací (třeba o pokusu o převrat - co mě tak napadá)

Určité emoce jsou vidět v záznamu Idnes, který sem dám napřímo i odkazem


Další články z Idnes:
Otázek a článků se najde více stačí hledat. Je tu ale jedno velké ale.

Proč byl zásah udělán v 19 hodin, když v 19:15 začíná hlavní zpravodajská relace a i mě by bylo jasné, že Česká televize stihne udělat živý vstup a odvysílá jej? Co to ze za hru?

  • Je to hra "bububu, podívejte se co se vám stane"? Tedy hra o svobodu slova?
  • Je to hra, "podívejte se, jakého blba máme za ministra"?

Japonsko

K Japonsku jen toliko - snad všichni v celé ČR vědí, co se tam děje, už od pátku, takže nemusím zde dávat souhrn zpráv, které by mapovaly dění v Japonsku, kde proběhlo zemětřesení síly 9 richterovy škály (ve starších zprávách je napsáno 8,9 RŠ) Na konci tohoto postu jsou dvě videa, která mě "dostihla" jako první, než se k nim ale dostanu, mám tu pár zpráviček. Jednu, která mě zaujala a další, které mě rozčílily. Problém je, že v Japonsku mají poškozené jaderné elektrárny. Ale o tom až zítra
Dění k Japonsku budu sledovat a sleduji hlavně odsud: http://zpravy.idnes.cz/zemetreseni-a-tsunami-v-japonsku-2011-d6v-/zahranicni.asp?o=0&klic=64143