Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 27. března 2011

Sčítání

Kamarád Jarda ve svém příspěvku "Sčítání" popisoval, jak se mu v nejmenované Linuxové distribuci nepodařilo vyplnit Sčítací listy. To mě zaujalo... ale začal jsem to řešit až večer, tři výpadky elektřiny a jedna návštěva mě poněkud zdržely.

Spustil jsem tedy své Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx a podstrčil mu soubory s mými elektronickými formuláři a zkusil otevřít.

Stalo se očekávatelné, ve svobodném softwaru, jakým distribuce Linuxu bývají, se daný druh PDF souboru otevřít nedal, ale protože PDF soubory jsou proprietární, tak jsem se ani neděsil.

Jardovo verze stažení adobečka pomocí sudo apt-get install acroread se mi nezadařilo, prý nejde stáhnout a než abych hledal kde je chyba (od mizerného spojení do internetu počínaje), proklikal jsem se za pomocí prohlížeče Chrome 10.0.648.151 až na adresu http://get.adobe.com/cz/reader/completion/?installer=Reader_9.4.2_English_for_Linux_(.deb)

Stáhl, nainstaloval a .. zafungovalo to.

Než jsem v dalším okně Chromu nastartoval nové okno, abych začal psát tento příspěvek, zjistil jsem, že mám na horní liště cosi, co se jmenuje Adobe Tracker Alert, a co mi vyplňování formuláře přerušilo, protože jsem do toho klikl a zasekl tak i původní okno s Adobe.

Asi tak napočtvrté se mi už zadařilo, neklikal jsem na nic cizího, nic co se mi vnucovalo mimo,ale i přímo v Adobe ke stažení jsem nestahoval a vyplnit to pak šlo. Samozřejmě sem to už neodesílal, když jsem tak učinil už včera dopoledne...

Když to shrnu, kdoví, kde všude je nějaký problém v softwaru, ale jak já, ani Jarda to nedokážeme vyřešit, proto si budeme držet alespoň jeden počítač  s nainstalovanými Windows, abychom mohli řešit sami. Problémy Adobe v Linuxových distribucích asi nepořešíme...

starší příspěvek o sčítání [Pelin jako Ned Flanders (a něco malinko navíc)]