Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 2. března 2011

železniční dejavu

Existují místa, kde jsem nikdy nebyl, ale přesto mám děsivý dojem, že jsem tam byl, minimálně ve snu
Co jsem dělal na trati Zlonice-Straškov fakt netuším, ale když se podíváte na začátek videa od páté vteřiny, tak tam někde začíná nějaký můj sen ...

[Zlonice - Straškov, video 4]

Můj sen si přestávám uvědomovat v okamžiku, kdy vlak v cca 40-té sekundě přejíždí silnici. Když se podíváte na mapu inkriminovaného místa, zjistíte stejně jako já, že v okolí lautr nic není, proč bych tudy jel a kam ve skutečnosti (a zapomněl na to) fakt netuším. Ale v tom křížení se asi něco stát muselo.

Tohle video je zvláštní v tom, že ukazuje i další místa, ale to už byly jiné sny, kdy jdu z pole pěšky po kolejích a v čase 5:38 videa zas v jiném snu potkávám jak budovu sila(?) vpravo, tak vjezdové vlakové návěstidlo, tak i tu budovu vlevo. Jen byly trošku blíž trati, řekl bych. Je možné, že podobné uspořádání ještě v české republice existuje, i když ... To, že je ve videu vidět Říp je při mých česko-"německých" snech taková třešinka na dortu.

Zdá se ale, že v některých snech pracuji buď jako vlakvedoucí nebo jako ochránce, protože jízda vlakem z německa do Čech se v mých snech objevila a ošklivě mě překvapilo, že velmi reálně. V blogpostu na Kijfilmu - Plauen-Tršnice se nachází videa, které ukazují pár míst, které znám až příliš dobře :-( Videa z celé trati byla zveřejněno jen o pár týdnů později před výše zmíněným ze Zlonic-Straškova.

Na konci videa č.2 z této série se objevujeme na německém nádraží, ze kterého zřetelně poznávám dřevěnou stříšku nástupiště, semafory i kolej, ze které vyjíždíme (vlak do česka neměl nárok na nástupiště v německé říši). V tom snu jsme ale přijeli z čech a na tomto nádraží se otáčíme zpět. Vím, že v tom snu nemám dobrý pocit, že jsme byli nuceni zajet až takto "daleko".

video 3

V tomto videu sledujte při výjezdu vlaku to "podivné" návěstidlo s číslicí (to v čechách nenajdete) a výjezd na jednokolejku a pokochejte se onou dvojakostí prostoru, kudy trať vede a můžete si tipovat, jestli trať prošla zjednokolejněním nebo se naopak připravuje zdvojkolejnění... Já to nepovím, protože to nevím...

Pokud byste ale chtěli jít po stopách tohoto mého snu, museli byste skákat jen na vybraná místa, ta ostatní si buď už nepamatuji anebo v tom snu nebyla. Takže hned po výjezdu z nádraží můžeme poskočit na 1:45 a prohlédnout si přejezd, nějaké ty zatáčky a pak vpravo budovu v čase 2:11. Z té vůbec nemám dobrý pocit, jako by to bylo nápravné zařízení pro čechy... Ve videu zůstaneme do času 3:20, kdy se v zatáčce objevuje nádraží, jenž si také pamatuji - zvlášť to podloubíčko ke konci ...

video 4


Video 4 je samo o sobě zajímavé tím, že od druhé minuty je trať chvilku v čechách a chvilku v německu,  mě ale zaujalo více to, že se nám ve snu dělo na nádraží to samé co ve videu ve 2-3 minutě, tedy vjezd na nádraží a pak červená a až když zastavíme, tak nám naschválníček dal zelenou. Ve snu jsme za to rádi, neboť nám se ve snu stmívalo a jak jste viděli ty lucerny na nástupišti, tak je vám jasné, čeho jsem se ve snu obával...

V okamžiku, kdy se ve videu objevuje v čase 4:00 přejezd s uzavřeným levým koncem v mém snu začíná největší práce, neboť musím silou vůle přetlačit vlak do čech, ale než se mi to podaří definitivně, objevíme se ještě párkrát v německu. Na rozdíl od videa poněkud rychleji ....

Povšimněte si nádraží Plesná v čase od 6:22 do 6:43? Nemůžu si pomoci, ale v reálu mi přijde, že tady bývalo těch kolejí o několik více, ale ve snu pro to mám vysvětlení - předáváme toto nádraží "německé" straně. Jenže pozor, hodně podobná situace se opakuje na konci nádraží Vojtanov, ve 13-té minutě. Sice tam koleje ještě jsou, ale končí v houští.

Ve videu 5 stojí za zmínku jen čas 0:30 kdy se objevuje nějaká lokální trať a o chviličku později v 1:30 stupeň zareznutí kolejí. Tu lokální trať jsem ve snu sledoval ještě o chvíli dříve a nějak jsem ji okomentoval, ale už nevím jak, proto v tomto okamžiku sen opustíme, i když nejsme na konci jízdy.

Jak mohou vypadat koleje po "česko-německém" řádění, pak se podívejte na poslední video od páté minuty do konce což mi připomnělo nějaký můj další sen, rovněž nevím jaký. Ale asi opět řídím vlak, nebo ochráncuji. Každopádně je to opět oblast kolem Straškova, tedy návrat jakoby k dnešnímu nejprvnějšímu videu :-) Zde bych ale řekl, že se pokoušíme naopak po skončení "německého zabírání čech" alespoň nouzově rozjet zpět dopravu nejenom pro čechy...