Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 19. března 2011

Aktuálně: Japonsko (asi naposledy)

Japonsko přiznává, že radioaktivita zasáhla potraviny z okolí Fukušimy

A to byla poslední zpráva, kterou jsem na mých obvyklých zpravodajských webech viděl, neboť se objevil nový cíl zpravodajství a to Lybie - tam chtějí některé státy pomoci povstalcům a svrhnout dlouholetého vůdce....

Vlastně je tu ještě jedna zprávička:
Chladící okruhy v prvním a druhém reaktoru japonské jaderné elektrárny Fukušima 1 se podařilo připojit na vnější zdroj elektrického proudu. Chladící okruhy by mohly fungovat od neděli, záleží na rychlosti vyčištění okruhu od mořské vody, uvedla NHK
Pokud máte dojem, že by se něco mělo měnit nad Čechami, pak doporučuji buďto můj včerejší post, anebo speciální stránečku, kam jsem vypsal ty samé odkazy na státní instituce mající za úkol měřit a informovat ...

Zdroj: http://gakuranman.com/great-tohoku-earthquake/
Já osobně jsem nadšen z anglicky mluvícího serveru, zjevně tvořený japonci, (http://gakuranman.com/great-tohoku-earthquake/) který u toho má nádherné vysvětlující obrázky, takže mám šanci z něj pochopit, co se vlastně kde děje. Aktuální obrázek z naší cca 17-té hodiny je tento....

Zpět v čase: Také František Fuka byl v Japonsku v oné době a napsal o tom článek z něj vytahuji kritiku médií. Neumějí totiž napsat jasnou větu:

Věta "Radiace v místě X je dvacetkrát vyšší než obvykle" znamená něco zcela jiného, než věta "Radiace v místě X je dvacetkrát vyšší, než je pro člověka zdravé". Věta "Na dvoře elektrárny je zdraví nebezpečná radiace" (pravda) znamená něco zcela jiného než "30 km od elektrárny je zdraví nebezpečná radiace" (nepravda)

zdroj: http://gakuranman.com/
Z gakuranman.com si vypůjčím ještě tento obrázek ukazující stav na reaktorech, respektive reaktorových budovách Fukušimi pomocí modelu, který mi objasnil, v jakém stavu jsou.

Pokud se ve třetím reaktoru opravdu používalo tzv. smíšené palivo a bylo tam i trochu plutonia (jako v Černobylu) pak chápu obavu, co se může stát. Ale zdůrazňuji - obavu, ne hysterii, přeci jen japonci nepoužívají konstrukci, která byla v Černobylu....