Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 23. května 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (20.)

Mám-li popsat právě uplynulý týden, nazval bych ho navztekaným neboť jsem měl, až na čestné vyjímky, každý den na někoho nebo něco vztek.  [pokračování čtení jen pro ty, co snesou výlevy naštvaného šlověka]



Když nemá představenstvo jakékoliv společnosti co dělat, pokouší se optimalizovat obsazení kanceláří tak, že  si vzájemně ty kanceláře zpřeházejí tak, aby nově vzniklé oddělení nebylo rozsazeno po několika patrech. To se dělo minulý týden, teď v pondělí se "zjišťovaly škody". Bohužel, na budově "A" máme dva IP adresní rozsahy, rozházené poněkud zvláštně po připojovacích zásuvkách, neboť do jednoho se všechna naše zařízení už nevešla.  Původní rozdělení - jeden rozsah pro počítače a druhý pro zbytek zařízení už taky nějak moc nejde dodržet (vítězem dne se stal člověk, který ze své nové kanceláře nechal vystěhovat síťovou tiskárnu, aby si tam dal svojí z původní kanceláře, úplně stejného typu), a tak při stěhování se mnohá zařízení připojila "odhadem" do správné zásuvky...

Tím pádem se některá zařízení dostala do jiného rozsahu a samozřejmě nekomunikovala. Kolega z IT za mnou přišel a že prý náš šéf řekl, že já to mám dát dohromady. Udělal jsem na kolegu hodně ošklivý obličej a v duchu pěnil. Bylo to na mě vidět, protože kolega vycouval z mého kanclu... Ten den jsem hodinku oťukával s notebookem náš rozvaděč a udělal novou "mapu" (kterou už dávno měl udělat někdo jiný) a tu pak mrsknul kolegovi na stůl. Přepojit kabely mezi rozsahy zvládne sám, zvlášť když ví, co se kam stěhovalo a co kam v minulém týdnu zapojil.

V úterý jsem se pokoušel dát dohromady standarty komunikace s Českou poštou. Obousměrně s ní komunikují tři pobočky a pochopitelně alespoň na jedné z nich muselo zaznít, že takhle to oni dělat nebudou. (Omluvou budiž dotyčné to, že na konkrétní pobočce ČP, se kterou komunikuje, pracuje její syn a toho už si zpacifikovala sama :-) )

Ve středu jsem měl chvilku, kdy jsem málem rozšlapal služební Iphone. Asi třikrát jsem cítil, že mi někdo volá - vibrace v kapse, ale po vyndání z kapsy už byl hovor na mé straně přerušen. Takže nově nosím Iphone v pouzdérku, abych ho náhodou nechtěně nezavěšoval při vytahování z kapsy...

Ve čtvrtek mě a celou naší třídu vypekl profesor z VŠ, kdy přijel na konzultaci, přičemž nás předtím učil přes telemost, což byla mizérie, takže dnes v rámci konzultace s námi projel části, které byly v rámci telemostu na obrazovce nečitelné. Na závěr nám přečetl testové otázky, které nám chtěl dát a nám připadaly lehké, takže my, ač ne zcela připraveni, na to kývli. Pochopitelně pod tímto vzorovým testem s vyznačenými správnými odpověďmi měl úplně jiný test, takže "pápá" udělalo 5 lidí z osmnácti a ostatní měly z testu buď za 3 nebo stěží za 2.

Pokud Bill Gates škytá pokaždé, když jeho firmu mrkvosoft bere do úst nějaký rozčilený člověk, pak v pátek odpoledne našeho času nemohl vůbec nic dělat. Pokus o zkombinování tří jeho standardů dopadl tak, že jsem  3 hodiny bloumal nad tím, v kterém kroku musím povinně použít pomocný adresář a kdy ho nesmím použít. A to jsem chtěl jen hromadně nakrmit 200 počítačů nejnovějšími patchi pro Adobe Reader. Byl jsem pozadu o dva patche a další problém byl, že u toho posledního to nešlo nasadit, přestože byl označen jako "all", tedy že se zvládne napatchovat z jakékoliv setinkové verze série 9.4

A pak se mé okolí diví, že jsem prospal celé sobotní dopoledne a kus odpoledne....