Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 15. května 2011

TRUE or FALSE, aneb rasismus se šíří Internetem(?)

Dnes na mě odevšad vyskakuje následující text, mimo Facebook je vyhledávačem Google zaznamenán 57x, přičemž se mění jen jedno slůvko uvnitř textu (podtrhnu ho) a pak se mění úvod a konec, kde je typicky oznámeno "šiřte dál"...
Nakoupil jsem v marketu a lístek zahodil. Když jsem přijel s vozíkem k autu, přiběhl občan a ztropil povyk, že prý jsem mu ukradl nákup. A že to v koši je jeho, má na to paragon (ten můj vyhozený) a zavolal policajty. Zachránilo mě jen to, že jsem platil kartou. Když to občan uslyšel, tak okamžitě zdrhnul. Jinak bych ale podle policajta měl docela veliký problém, protože doklad o zaplacení měl on, nikoli já.

Prý se to množí jak houby po dešti a pokladní Vám nic nedosvědčí, protože těm tam projde spousta lidí.
První výskyt onoho slova se proměňuje na "hnědočech" a "cikán" (případně kombinace "hnědočech (cikán)", druhý výskyt je téměř vždy "cikán".

Na facebooku mám zjištěný výskyt již z 12.května - viz obrázek - jinde na netu se to objevuje s datem 13.května a pozdějším...


Komentáře jinde:

Jak se na to dívá Facebook? Všechny odkazy, které jsem si nalovil dnes brzy odpoledne teď ve 20 hodin již neexistují, původně jsem si myslel, že někdo dotyčnému na facebooku zneužil účet a on si to teď smazal, ale kdeže, jsou pryč všechny výskyty...

Jak se na to dívám já? Proveditelné by to zřejmě bylo v místě, kde není kamerový systém, jenže ten je teď skoro všude, ale jak říkají komentáře, vypadá to spíš na známky "rasismus" a "spam", a až pak v druhém plánu na "hoax"