Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 8. září 2010

Aktuálně - SMS jízdenka

Dost se o tom mluví a viděl jsem i zápisky v blozích, statusech a diskuzních serverech, kde lidé popisují jak jim to nefunguje.

Správně bychom totiž měli odeslat SMS pro nákup jízdenky a do jízdního prostředku (či prostor metra) vstoupit až tehdy, kdy jízdenka dorazí. A to je první kámen úrazu... ehm ... vlastně jediný. Dost lidí se diví, že je vyhmátne revizor v metru a nasolí jim pokutu. Nechápou, že nejde z pohledu revizora poznat, jestli si o SMS jízdenku požádali před deseti minutama, nebo před vteřinou, když si všimli revizorů - prostě nemají jízdenku a basta ....

Má to ale problém v tom, že ani večer SMSková jízdenka nepřijde hned a pokud stojíte na nějaké vzdálené konečné, odkud jede poslední autobus jediné linky (nebo jezdí 1x za hodinu) tak prostě nastoupíte a doufáte.

Mě se stalo něco podobného, napsal jsem SMSku a čekal jsem a čekal. Nakonec jsem se rozčílil, sáhl do peněženky a použil papírovou jízdenku. Až když jsem byl v tramvaji, tak jsem začal zkoumat co se stalo. Zjistil jsem nečekané - V Praze u Holešovického výstaviště se mému telefonu nepodařilo v pěti minutách odeslat SMSku a to prosím při plném signálu mého mobilního operátora.

Takže jsem si na Dopravní podniky nezanadával ;-)

UPDATE 9.září 15:15 - Tak můžu nadávat tak akorát sobě, telefon jsem dnes zapl, objevila se hláška, že SMS s textem DPT se nepovedlo odeslat. Bodejť by ne, když jsem ji poslal na blbé číslo ...