Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 19. září 2010

Reakce na: "Blog Malé vlčice Valinky: Projekt 365 / den 259"

Blog Malé vlčice Valinky: Projekt 365 / den 259 - Modernizovaný: "První problém nastal už v okamžiku, kdy jsem vyfasovala kartičku s popisem, jak se systémem zacházet a s přihlašovacím jménem. Nebylo na ní heslo. Když jsem se ptala hlavní instruktorky, co toto měla na starosti, bylo mi řečeno, že přihlašovací jméno je heslo. Nebylo."

... začala kamarádka popis elektronického systému a pokračovala dalšími čtyřmi body, které ukazují, že onen systém je dost nedodělaný. Já tomu říkám chyba v komunikaci - když někdo dostane prachy na vývoj software, ale ani zadavatel a ani výrobce se nezeptá těch dole, co potřebují, tak je to jasná chyba. Firmy navíc programují ve stylu: 

„Děláte web půl roku? Konkurence mezitím spustila dva…“

Ostatně to vyjadřuje i slide z jedné přednášky na VŠ, kterou jsem absolvoval v druhém semestru.


Má to háček, který je popsán v červené větě - když něco nasadím, nemůžu čekat "až se to usadí" ale musím aktivně chodit za lidmi a ptát se jich, co jim tam chybí.

Něco málo o tom vím, asi tak tři roky jsem programoval specializované aplikace pro jeden podnik. A to byl začátek devadesátých let!